неделя, 18 май 2014 г.

Моите цитати от "Любовта трае три години" на Фредерик Бегбеде

Книгата на Фредерик Бегбеде е странна в началото. На моменти забавна, на моменти безкрайно истинска, в някои - брутална, но не докрай вярна... в началото. Да поставяш чувство като любовта в продължителност и време е леко изкривено. Но е забавна :) От цитатите ми може да стане ясен краят - затова: ако искате да й се насладите, не ги четете преди самата книга. 

Ето ги и моите цитати от "Любовта трае три години" на Фредерик Бегбеде:

1. Тя бе тази, която поиска развод: за възстановяване на равновесието, тъй като аз бях поискал ръката ѝ.

2. Защо никой не идва на разводите? На моята сватба бях заобиколен от всичките си приятели. (...) човек винаги трябва да се жени сам, а да се развежда с подкрепата на всички свои приятели.

3. Всъщност съм се оженил заради другите. Бракът не е нещо, което човек прави за себе си. Той се жени, за да ядоса приятелите си или да достави удоволствие на своите родители, често и двете, понякога в обратен ред.

4. Нашето е твърде повърхностно за брака. Женим се, все едно че прескачаме до „Макдоналдс“. Сетне грабваме дистанционното и сменяме канала.

5. Отмъщението е блюдо, което не става за ядене.

6. Страдах, че живея в клетка, а сега страдам, че съм свободен.

7. Дълго време едничката ми цел в живота бе да се саморазрушавам. И ето че веднъж ми се прииска щастие. Ужасно е, срам ме е, простете ми, но един ден изпаднах в плен на вулгарното изкушение да бъда щастлив. По-късно разбрах, че това е най-добрият начин да се саморазрушиш.

8. Любовта представлява една великолепна катастрофа: знаеш, че пред теб има стена, и въпреки всичко даваш газ. Тичаш право към своята гибел с усмивка на уста. С любопитство очакваш кога точно ще гръмне всичко. Любов­та е единственото предварително програмирано разочарование, единственото нещастие, което всеки може да предвиди и всеки път желае отново.

9. Най-доб­рото, което може да направи човек на едно погребение, е да се влюби.

10. Срещате едно вълшебно същество, жените се за него и изведнъж това вълшебно същество се изпарява: превръща се във ваша съпруга. Ваша съпруга! Какво оскърбление, какво падение за нея! В действителност онова, на чието търсене би трябвало да посветите целия си живот, е жената, която никога няма да ви принадлежи!

11. За да бъдеш щастлив, се нуждаеш от сигурност, а за да си влюбен, се нуждаеш от несигурност.

12. Ако жена ви е на път да ви стане приятелка, време е да предложите на някоя приятелка да стане ваша жена.

13. Ако една креватна история може да се превърне в любовна история, обратното е твърде малко вероятно.

14. Когато човек води двойствен живот, основното правило е да не се влюбва. Може да си урежда тайни срещи за удоволствие, разнооб­разие, за тръпката. Така се мисли за смел, без това да му струва кой знае колко. Ала не бива да влага никакви чувства! Инак ще започ­не да бърка удоволствието с любовта и има опасност съвсем да му загуби края.

15. Онези, които говорят срещу любовта, са хората, които имат най-голяма нужда от нея.

16. Навремето браковете са устоявали на подобни увлечения (изневери). Днес самите бракове са увлечения.

17. Щастието е нещо толкова чудовищно, че в негово име трябва да извършите поне няколко убийства.

18. Свалям си часовника. За да бъде вечна любовта, достатъчно е да живееш извън времето. Модерният свят е този, който убива любовта.

19. За мен не съществува табу: размяната на партньори изобщо не ме смущава. В края на краищата, след като неизбежно ще получиш рога, поне го организирай сам.

20. Влюбен си тогава, когато погрешка сложиш паста за зъби не върху твоята, а върху друга четка.

21. Любовта, която трае три години, е любов, която не е изкачвала планини и не е потъвала на дъното, а е паднала наготово от небето. Любовта е трайна само когато всеки от двамата знае нейната цена и по-добре да си е платил предварително, инак има опасност да трябва да урежда сметката след това. 

22. Разбира се, че любовта не трае три години.

23.  За да искаш другите да те обичат, първо трябва да обичаш сам себе си.

24.
– След колко време ще ме напуснеш?
– След десет килограма.







Няма коментари:

Публикуване на коментар